//X. Καραταγλίδης: «Ο κάθε νομός της Δυτικής Μακεδονίας πρέπει να αναπτύξει διαφορετικό branding» – ΒΙΝΤΕΟ

X. Καραταγλίδης: «Ο κάθε νομός της Δυτικής Μακεδονίας πρέπει να αναπτύξει διαφορετικό branding» – ΒΙΝΤΕΟ

Spread the love

Ερωτηθείς αρχικά, για τη σήραγγα Κλεισούρας και κατά πόσο θα φέρει πιο κοντά τις δύο περιοχές, ο κ. Καραταγλίδης τόνισε πως το βουνό σήμερα αποτελεί ένα «τεχνικό φράγμα», με το θέμα να είναι πολυδιάστατο, και οικονομικά και επιχειρηματικά, λέγοντας πως υπάρχει μεγάλη κινητικότητα επαγγελματικών φορτηγών και όχι μόνο, ενώ εκτός από την τουριστική διάσταση, υπάρχει και μια κοινωνική, καθώς αίρεται η απομόνωση της Καστοριάς, προς Κοζάνη και Γρεβενά, την Πτολεμαΐδα και τη Φλώρινα, λέγοντας τέλος πως «ένας δρόμος ανοίγει δρόμους. Το πώς θα το εκμεταλλευτεί η κάθε περιοχή είναι θέμα. Πρόκειται για έναν ενδοπεριφερειακό δρόμο και σε επίπεδο εμπορίου θα βοηθήσει σαφώς».

Ερωτηθείς εάν και κατά πόσο ο τουρισμός μπορεί να παίξει ρόλο στην επόμενη ημέρα στη Δυτική Μακεδονία και πως μπορεί να γίνει αυτό ο κ. Καραταγλίδης απάντησε πως αδιαμφισβήτητα μπορεί να ενισχυθεί τουριστικά, πολλώ δε μάλλον γιατί η Καστοριά είναι η κορωνίδα του τουρισμού στην περιοχή, με ανοδικές τάσεις.

Τουρισμός

«Όσοι επένδυσαν σε ξενοδοχειακές μονάδες προσπαθούν με εγκαταστάσεις να στηρίξουν περισσότερες μέρες το τουριστικό προϊόν. Αυτοί είναι ήρωες και πρέπει να τους ακούμε», τόνισε, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εθνική στρατηγική για τον τουρισμό που απευθύνεται σε 365 ημέρες τουρισμού για όλο το χρόνο, με στόχο να κατευθυνθούν τουρίστες όλο το χρόνο παντού. «Δεν χρειαζόμαστε άλλους τουρίστες στην Καστοριά στα Καρναβάλια, π.χ. Όλες οι περιοχές της Δ. Μακεδονίας έχουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Το στοίχημα για την Καστοριά είναι πως θα αυξήσουν τις διανυκτερεύσεις τους. Όποιος έρχεται στην Καστοριά, θα πάει και στη Βάλια Κάλντα ή στη Φλώρινα. Η αλλαγή της στρατηγικής είναι το παν. Είναι διαφορετικά τα brand για κάθε περιοχή. Ενιαίο Brand πρέπει να υπάρχει, αλλά ο κάθε νομός πρέπει να αναπτύξει διαφορετικά brand , πρέπει να δώσουμε βάση στις τοπικές ιδιαιτερότητες», σημείωσε χαρακτηριστικά, λέγοντας ότι η κάθε περιοχή έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ανακαλυφθούν, με γνώμονα τις εμπειρίες των ανθρώπων του τουρισμού.

Γούνα

«Η πολιτεία θα ζητήσει προτάσεις από τους θεσμικούς, σε επίπεδο νομού και περιφέρειας», είπε ακόμη, κάνοντας λόγο για ανάγκη ξεκάθαρων πολιτικών ανά περιοχή, λέγοντας πως πρέπει να υπάρχουν ώριμες τοπικές προτάσεις για να υπάρξει αποτελεσματικότητα.

Η γούνα σε μέσο όρο είχε πάνω από μισό δις ετησίως με πάνω από 2000 εργαζομένους και σήμερα έχει χαθεί πάνω από το 80% του τζίρου και έχουν μείνει 850 επιχειρήσεις με 1000 εργαζόμενους (για Βόιο και Καστοριά). Σήμερα υπάρχει απαγόρευση εξαγωγών στη βασική χώρα εξαγωγής (Ρωσία) και αυτό θα κάνει πολλά χρόνια ανακάμψει. Πέρυσι υπήρξε κύκλος εργασιών 70-80 εκ. ευρώ, τόνισε ωστόσο, δηλώνοντας αισιόδοξος για το μέλλον για ένα κομμάτι που δεν έχει πεθάνει αλλά έχει καθίζηση.

Φορολογικό νομοσχέδιο

Ερωτηθείς αν στοχοποιούνται οι επαγγελματίες με το νέο νομοσχέδιο, ο κ. Καραταγλίδης είπε πως ήρθε κάπως απροειδοποίητα, λέγοντας πως ένας βασικός παράγοντας για τις επενδύσεις είναι το σταθερό φορολογικό πλαίσιο και οι αλλαγές αυτές δεν βοηθούν.

Τέλος, ο κ. Καραταγλίδης απηύθυνε πρόσκληση επίσκεψης στην έκθεση τοπικών προϊόντων, με παράλληλα event, επιδείξεις γαστρονομίας κ.α., που θα λειτουργεί Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στην Καστοριά.

 

Το είδαμε στο e-ptolemeos.gr


Spread the love