//Τι πρόκειται να αλλάξει στα διόδια της Εγνατίας Οδού

Τι πρόκειται να αλλάξει στα διόδια της Εγνατίας Οδού

Spread the love

Σε λειτουργία μπαίνει το αυτοματοποιημένο σύστημα πληρωμής διοδίων στην Εγνατία Οδό – Οι εξελίξεις με το Fly Over στην περιφερειακή οδό

Με καθυστέρηση τριών και πλέον χρόνων πρόκειται να λειτουργήσει και στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού το αυτόματο σύστημα πληρωμής διοδίων, το λεγόμενο e-pass.

Ένα σύστημα το οποίο είναι έτοιμο και εγκατεστημένο ήδη από το 2017, αλλά η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, άγνωστο για ποιο λόγο, δεν είχε ανάψει ποτέ το πράσινο φως.

Όπως εξηγεί στην Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. Κωνσταντίνος Κουτσούκος “τον εξοπλισμό για την αυτόματη πληρωμή του αντιτίμου των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο τον έχουμε προμηθευτεί και τον έχουμε εγκαταστήσει ήδη από το 2017. Ωστόσο, δεν μας δόθηκε ποτέ η εντολή να τον θέσουμε σε λειτουργία”. Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδόν σε όλους τους σταθμούς διοδίων είναι εγκατεστημένα τα μηχανήματα αυτόματης καταγραφής των οχημάτων και επικοινωνίας με τους πομποδέκτες που θα φέρουν οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
“Έχουμε αγοράσει και τους πομποδέκτες και είμαστε έτοιμοι να τους μοιράσουμε στους χρήστες”, αναφέρει ο κ. Κουτσούκος.

Πλέον, η λειτουργία του e-pass αναμένεται να ξεκινήσει και στην Εγνατία οδό, εντός του 2020. Αυτό θα γίνει στο πλαίσιο του έργου της ψηφιακής ενοποίησης των σταθμών διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Το θέμα της διαλειτουργικότητας των σταθμών διοδίων προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

Στο πλαίσιο αυτό οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, θα μπορούν με τον ίδιο πομποδέκτη, να κινούνται σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους και η κατανομή των εισπράξεων από τα διόδια, θα γίνεται αυτομάτως προς τους διαφορετικούς αναδόχους. Παράλληλα, το υπουργείο, προκειμένου να ενθαρρύνει τη χρήση του e-pass σχεδιάζει κάποια πακέτα προσφορών, μέσω των οποίων θα μειώνεται το συνολικό κόστος των διοδίων για τους χρήστες.

Την περίοδο αυτή εξετάζονται οι αναγκαίες προσαρμογές στα λειτουργικά συστήματα τού κάθε αυτοκινητόδρομου ώστε να υπάρξει ενιαίο λογισμικό για τη χρήση ενός και μόνο πομποδέκτη. Προς στιγμήν, στα διόδια της Εγνατίας οδού υπάρχει δυνατότητα χρήσης μαγνητικής κάρτας, της Egnatia card, την οποία φορτώνει ο χρήστης με χρήματα και πληρώνει με αυτήν στα διόδια, χωρίς να συναλλάσσεται με κέρματα ή χαρτονομίσματα, αλλά παρόλα αυτά είναι υποχρεωμένος να σταματήσει. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο την Egnatia card τη χρησιμοποιούν περί τους 5.000 χρήστες του αυτοκινητόδρομου.

Προχωρά το Fly Over

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατία Οδός Α.Ε. την περίοδο αυτή η εταιρεία εκπονεί τις μελέτες για τη διαπλάτυνση της εσωτερικής περιφερειακής οδού με τη μέθοδο του Fly Over, μιας υπερυψωμένης δηλαδή γέφυρας, παράλληλα προς τον υπάρχοντα οδικό άξονα. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι περισσότερες από τις μελέτες του έργου (τεχνικά, γεωτεχνικά, οδοποιίες, γέφυρες κ.λπ.).

Προς το τέλος του μήνα πρόκειται να επισκεφθεί την Εγνατία Οδό Α.Ε. ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής (μαζί και με την επίσκεψή του στα εργοτάξια του μετρό) προκειμένου να διαπιστώσει την πρόοδο των μελετών για το Fly Over. Η κυβέρνηση επείγεται αυτές να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο ως το τέλος Αυγούστου ώστε, στη ΔΕΘ, να είναι σε θέση ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να παρουσιάσει την πρόοδο του έργου που ο ίδιος είχε εξαγγείλει έναν χρόνο πριν, από το ίδιο βήμα.

Όπως εξηγεί ο κ. Κουτσούκος “οι περισσότερες μελέτες εκπονούνται από τα στελέχη της Εγνατίας, μόνον κάποιες στρατηγικού χαρακτήρα, εκπονεί το υπουργείο”. Μέσα στις επόμενες λίγες εβδομάδες, το έργο αναμένεται να περάσει από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ώστε να πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσει η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού περίπου 350 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο προβλέπεται να κατασκευαστεί με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο στο έργο δεν έχουν προβλεφθεί σταθμοί διοδίων οπότε η πληρωμή προς τους παραχωρισιούχους θα γίνει με άλλους τρόπους, χωρίς την άμεση επιβάρυνση των χρηστών της περιφερειακής. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η ανακήρυξη του αναδόχου αναμένεται να γίνει μέσα στους πρώτους μήνες του 2022.


Spread the love