Ο graffiti artist, Panos Zizos, με καταγωγή από την Καστοριά, μεταμόρφωσε την είσοδο του σχολείου μας και έδωσε μια νέα οπτική με μία εντυπωσιακή δημιουργία στο πλαίσιο του project «Graffiti Inclusion» που προωθεί την συμπεριληπτική εκπαίδευση.
Στο σχολείο μας η ορατότητα, η ενδυνάμωση, η συμπερίληψη και η συνεργασία. προωθούνται στην πράξη τόσο από τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και από τους /τις μαθητές/τριες.
“‘Ολες οι ιδέες βρίσκουν γόνιμο έδαφος και μετασχηματίζονται σε ότι έχουμε φανταστεί και επιθυμήσει. Χωρίς διαχωρισμούς, χωρίς στερεότυπα, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς διακρίσεις, με αποδοχή”.
Αυτό εκφράζει για εμάς το έργο, στο οποίο ο καλλιτέχνης έδωσε τον τίτλο : «Inclusive Thoughts»
Υ.Σ Καθώς η τέχνη είναι επικοινωνία, γεννά μύρια ερεθίσματα και προβληματισμούς, οξύνει τη φαντασία και παρέχει τρόπους να κατανοήσεις τον άνθρωπο, ρωτήσαμε τα παιδιά τι εκφράζει το έργο για το καθένα προσωπικά και πήραμε μερικές ενδεικτικές απαντήσεις:
«Κοίτα μπροστά για να γίνει η ζωή πολύχρωμη»
«Ελευθερία»
«Ευτυχία»
«Ακόμη και αν η καθημερινότητα σε κουράζει και οι άνθρωποι δε σου φέρονται καλά, πάντα υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ»
«Μετά από κάτι γκρι, μια κακή στιγμή υπάρχει κάτι πολύχρωμο»
«Ένας άνθρωπος που βλέπει με τα μάτια της καρδιάς του»
«Να προσπαθώ , να κοιτάω μπροστά, να έχω ελπίδες για τα το μέλλον»
Συγχαρητήρια Panos Zizos. Τιμή μας να έχουμε ένα έργο τέχνης στο σχολείο μας.
1ο Δημοτικό Σχολείο Άργους Ορεστικού
Η Διευθύντρια
Αλεξάνδρα Μιχαλοπούλου
*Ο Πάνος Ζήζος εργάζεται στην εκπαίδευση ως σχολικός νοσηλευτής. Σπούδασε στο ΤΕΙ Ιωαννίνων όπου αποφοίτησε το 2009. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 2021, εντάσσεται στο Art Therapy στο πανεπιστήμιο Αιγαίου και παράλληλα συνεχίζει με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. «Από το 2017 που εργάζεται στον τομέα της εκπαίδευσης έχει προσπαθήσει να συνδυάσει την εργασιακή του ιδιότητα με το χόμπι του έχοντας δημιουργήσει μια σειρά από δράσεις με τίτλο «Graffiti Inclusion». Πρόκειται για έργα που αφορούν τοιχογραφίες που προάγουν την συμπερίληψη, την διαπολιτισμικότητα και την ισότητα στην εκπαίδευση».