Ανησυχία επικρατεί σε καταναλωτές και αγορά σχετικά με την ανοδική πορεία των τιμών των καυσίμων, με την αμόλυβδη να ξεπερνά τα 2 ευρώ ανά λίτρο σε ορισμένες περιοχές.
Οι αυξήσεις των τιμών επιταχύνθηκαν εξαιτίας της ραγδαίας ανόδου των διεθνών τιμών του αργού αλλά και λόγω των μεταβολών στην ισοτιμία μεταξύ ευρώ και δολαρίου.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή σήμερα αγγίζει τα 1,831 ευρώ πανελλαδικά για την 95 οκτανίων, τα 1,978 για την αμόλυβδη 100 οκτανίων 1,978, η τιμή της σούπερ διαμορφώνεται στα 1,633 ευρώ, diesel κίνησης στα 1,572 και το υγραέριο κίνησης στα 1,042.
Σύμφωνα πάντα με το Παρατηρητήριο, στην Αττική, η χαμηλότερη τιμή για την αμόλυβδη 95 συναντάται σε πρατήριο της Αργυρούπολης, ενώ σε αντλίες της Αττικής παρατηρούνται τιμές που ξεπερνούν τα 2 ευρώ το λίτρο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε βενζινάδικο της οδού Μιχαλακοπούλου η τιμή ξεπερνά τα 2 ευρώ (Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές σύμφωνα με το Παρατηρητήριο).
Χθες στα πρατήρια των Κυκλάδων, η χαμηλότερη τιμή εντοπίστηκε στην Τήνο στα 1,909 ευρώ ανά λίτρο ενώ η ακριβότερη, στη Μήλο με 2,285 ευρώ ανά λίτρο.
Στην Αχαΐα το ρεκόρ της πιο ακριβής βενζίνης σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, το έσπασε χθες ένα πρατήριο ΕΚΟ στο Αίγιο, πουλάει την 100αρα στην τιμή των 2,155 ευρώ.
Μιλώντας χθες στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, ανέφερε ότι «Συνεχίζει η ανοδική πορεία λίγο λίγο κάθε μέρα, το βλέπω και στις προβλέψεις τις διυλιστηριακές που και στην αυριανή μέρα θα είναι προσθετική, όπως και σήμερα ήταν αρκετά υψηλή η αύξηση για όσους θα πάρουμε καύσιμα σε σχέση με την χθεσινή χρέωση. Είναι ακριβότερο το καύσιμο που θα αγοράσουμε οι πρατηριούχοι σήμερα όπως θα είναι και αύριο και μεθαύριο, σύμφωνα με τις προβλέψεις. Εάν ήταν πράγματι παροδική η ανοδική πορεία των καυσίμων θα έπρεπε να είχε τελειώσει το αργότερο τον Δεκέμβριο, αλλά βρισκόμαστε ήδη στον Φεβρουάριο και οι αυξήσεις τραβούν την ανηφόρα».
Αυτό δικαιολογεί και τις αυξήσεις που έχουμε δει στα προϊόντα στα ράφια των σουπερ μάρκετ, καθώς προέρχονται από την υψηλή τιμή των καυσίμων. «Λέγαμε πάντοτε ότι θα πρέπει στις περιπτώσεις που αυξάνεται η διεθνής τιμή του αργού πετρελαίου να υπάρχει ένας μηχανισμός να μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο οποίος επιβαρύνεται και από τον ΦΠΑ και δεν ξέρω αν θα ξεπεράσουμε και τα 2 ευρώ την βενζίνη. Θα μπούμε σε μια μεγάλη ύφεση που δεν θα φέρει έσοδα στα ταμεία του κράτους, γιατί η μικρή τιμή και ο κύκλος εργασιών είναι αυτό που επιφέρει έσοδα» επεσήμανε ο κ. Ασμάτογλου.
Πρόσθεσε ακόμη, πως αυτές οι τιμές έχουν επηρεάσει πολύ την τσέπη του καταναλωτή επισημαίνοντας ότι: «Το είδαμε και με το πετρέλαιο θέρμανσης, με τον χιονιά, οι ποσότητες που είχαν παραγγελθεί ήταν πολύ μικρές, οι δεξαμενές ήταν άδειες και όπου δεν μπόρεσε να γίνει η διανομή, τουλάχιστον στα βόρεια προάστια που έπεσε πολύ χιόνι, έμειναν πάρα πολλά σπίτια χωρίς πετρέλαιο, δεν είχαν άλλους τρόπους θέρμανσης, με ηλικιωμένους και δεν μπορείτε να φανταστείτε τι αντιμετωπίσαμε αυτές τις μέρες. Κάτι πρέπει να γίνει!»
Πηγή newmoney.gr